Saturday, April 11, 2009

Difference Between Rj-11 And Rj-11b

Frontiers - The Edge of Hell The

I say Vive la France.
This morning I opened my eyes very soon, it must have been 06:30. I did not sleep, I felt rested. After drinking
un caffelatte, con più caffè che latte, ho disegnato. Ed è trascorsa un'ora.
Verso le 08:15 ricordo di avere un film, un film francese, un film horror francese. Decido che voglio vederlo.
Lascio sul tavolo fogli e matite, regalo un paio di carezze alle mie gatte, lancio un'occhiata verso la mia compagna che dorme e mi siedo davanti allo schermo del mio Mac.
Metto le cuffie, regolo la luminosità e dò inizio alla proiezione. La casa nel frattempo, a parte qualche miagolio, è immersa nel silenzio.
La pellicola in questione è: Frontiers - Ai confini dell'Inferno.
C'è un parallelismo iniziale che va sottolineato ed è di carattere politico/sociale. La discriminazione, ma soprattutto its consequences.
The Paris of the anti nationalistic disputes by minority shareholders against the North African pronazista by the "family" with which the unfortunate bad actors have to do during their escape.
From what our heroes escape? First, retaliation by the city that caused one another seriously injured. There is also a booty to look after, the result of a robbery in place once taken advantage of the chaos of the city. So, two good reasons not to be there and go elsewhere. Yes, but where?
to the border, far away, perhaps in an inn.
But who has managed the inn? From a large family of Nazis, led by a war veteran.
This, in short, is the plot of the film. Let's personal opinions.
Start with the merits, because the defects list is something I love to leave at the end.
fine performance, both the so-called good and the bad guys without a doubt. Each has proved to be ideal interpretation of his role in obtaining full marks. Directed
impeccable and intelligent, he knows when to switch the machine stops and the shot in the shoulder that fully exploits the rules of long-range and detail. Photo
impeccable colors often in stark contrast, effective in scenes with less light. Light that is managed wisely and taking advantage of the natural and artificial indoors.
perfect music per ogni situazione. Non memorabili ma meritevoli per la loro presenza al fianco delle immagini e non sopra di esse. Dal punto di vista funzionale, danno una grande mano alle sequenze.
Trucchi e Make-up da urlo. Ogni scena di sangue è assolutamente verosimile, mai esagerata, ma soprattutto mai "tirchia" nella qualità e nella quantità.
Effetti speciali. Se non ricordo male ce ne sono soltanto due ed entrambi realizzati in modo eccellente, specialmente quello legato alla scena dell'ascensore. Non aggiungo altro, tranquilli.

Passiamo ai difetti, non eclatanti, comunque presenti.
Finiamola col paragonarci agli altri. Nel film è chiara la citazione a " The Texas chainsaw massacre" più comunemente conosciuto as "The Texas Chainsaw Massacre." I'm tired of all these tributes to cinema of the past, films that have made history and all that has been and is now indisputably works. I want new stuff, new stories, new ideas. I do not give anything if they can show that in France "to do it '. Here in Italy, even though for decades we have done it (shame), we managed to give a stamp of our national genera represented. I refer to the Comedy, the Western and Italian horror. In France seems to be almost out of a desire to "improve" and not to recreate or rewrite. The only exception to that grant the pearl is "A l'Interieur. Close parenthesis.
Another thing that I'm not totalmente fiero, è il montaggio del film. Più di una volta si assiste a noiosi passaggi stile videoclip dove in tre secondi percepiamo almeno 5 inquadrature intervallate da bagliori degni del peggiore Marylin Manson. Basta!
Infine i personaggi dei cattivi, ognuno diverso dall'altro, schematicamente diverso dall'altro. L'anziano nazista nostalgico, la moglie muta ed assente con un tubo collegato alla trachea, il figlio maggiore ( si presume) in atteggiamento e tenuta militare, il secondo mezzo ribelle, il terzo ciccione e guarda caso custode di un porcile e macellaio di conseguenza. Stessa sorte per le figlie. La maggiore ninfomane e misteriosa, la seconda dallo sguardo perennemente corrucciato con manie di persecuzione ed inferiorità, la third (acquired sister ...) completely timid, childish and curved. I would have liked
nuances rather than net tone, but especially a greater similarity of character that would make their relationship believable. Almost never the "family" that appears. Most of the time look like fools who are given an appointment.

And after listing the pages clear and dark pages (De Gregori forgive me) I do feel compelled to defend this film is a cinematic example of courage. I would have liked a greater authenticity in analyzing ethical / moral / political / human problem of 'race', a problem which the film is clearly saturated, but they are not small defects me to desist by the condition (frighteningly speaking) for this product. We should take note of here, where everything is now a talk back. The policy has been the culture of the past, the art of past centuries ....
If you have the opportunity to watch it, do it. If you have not, find him.
I'm going to prepare the milk for my half, woke up in the meantime. She looks at me with sleepy eyes.
For her, the day starts now. I started more than two hours ago and in that way then ....

0 comments:

Post a Comment